LAS Kauno skyrius

200M2 SVAJONIŲ MIESTAS 2014

svajoniu_miestas_pav
1 vaikas – 1 m² ploto
200 vaikų – 200 m² svajonių miesto, sukurto pasitelkus fantaziją, kūrybingumą ir komandinį darbą

KAS?

200 vaikų (7-9 m.) iš 4 Kauno mokyklų

SU KUO?

padedant Jaunųjų architektų klubo nariams (J.A.K.), savanoriams ir mokytojams

KADA?

2014 metų lapkričio 13-14 dienomis 8.30-12.30 val

KUR?

PLC ,,Mega“, Kaune

PARODA?

2014 metų lapkričio 15 d. 11 val. – atidarymas,

12 val. – pristatymas, 13-20 val.- ekspozicija

KAIP?

bendradarbiaujant, žaidžiant, besimokant, projektuojant ant 1M² lapo

KĄ VEIKĖ?

sukūrė 200M² maketą – ,,Svajonių miestą“

KĄ TURĖJO?

darbo drabužius, maisto davinuką, gerą nuotaiką

PLAČIAU IR AIŠKIAU

200M2 projektas yra Lietuvoje neeilinis įvykis, kurio metu buvo kuriamas 200m² ploto maketas – vaikų svajonių miestas. Prie šio maketo kūrimo ir projekto organizavimo prisidėjo J.A.K. (Jaunųjų architektų klubo) nariai, globojami Lietuvos architektų sąjungos Kauno skyriaus ir Lietuvos kultūros tarybos. Architektų organizatorių komandą sudarė apie 50 architektų ir iki 20 kitų profesijų atstovų.

Jaunieji architektai kėlė sau tikslus šiuo projektu skatinti vaikų išradingumą, ugdyti juos per žaidimus, lavinti estetikos suvokimą, vaizduotę, skatinti norą analizuoti supančią aplinką, ją tyrinėti ir eksperimentuoti, atkreipti dėmesį į daiktų, aplinkos santykį su žmogumi. Taip pat mokytis pristatyti ir apginti savo idėjas, išklausyti užduotis ir užduoti klausimus, išmokti dalintis mintimis bei lavinti bendradarbiavimą komandose.

Projekto eigoje t.y. lapkričio 13-14 dienomis vaikai kūrė savo svajonių miestą.

1 vaikas=1m², 200 vaikų=200m² svajonių miesto. Kiekvienas vaikas gavo po 1m² plokštę (sklypą) ir tam tikras užduotis. Viena pagrindinė užduotis buvo bendrauti su savo ,,sklypo“ kaimynais iš visų Pasaulio šalių pusių t.y. Šiaurės, Rytų, Pietų ir Vakarų. Jaunieji miesto kūrėjai buvo iš 4 Kauno mokyklų, kurios sutiko dalyvauti projekte su savo 2-4 pradinių klasių mokiniais. Mokiniai dar prieš prasidedant projektui buvo supažindinti su projekto sąlygomis ir turėjo išsitraukti burtų keliu sklypą, kuriame jie statys savo svajonių miestą.

Organizatoriai nenorėjo pažaboti vaikų kūrybiškumo, tad išankstinės infrastruktūros makete nebuvo suplanuota, tačiau kūrybinis procesas šiek tiek buvo valdomas iš anksto parinkus estetiškas ir tarpusavyje derančias medžiagas. Vaikams buvo paliekama laisvė nuspręsti tų medžiagų raštus, faktūras, tekstūras ir kaip jas derinti tarpusavyje.

2014 metų lapkričio mėnesio 13 dieną visi 200 vaikų su auklėtojais susirinko antrame aukšte PLC ,,Mega“, kur pirmą dieną buvo supažindinti su miesto struktūra, fantastiniais miestais, žmogaus ir aplinkos santykiu, urbanizmu ir bendradarbiavimu. Išsamiai buvo išdėstytos šio ,,žaidimo“ taisyklės ir netrukus galėjo kibti į darbus piešiant savo svajonių miestą, kurį vėliau mastelio principu galėjo perkelti į savo ,,sklypą“. Žaidimų pagalba vaikai susirado savo ,,sklypo“ kaimynus, buvo supažindinti su masteliu ir planiniu (vaizdavimu iš viršaus) mąstymu. Vėliau nuo planinio projektavimo perėjo natūraliai į tūrinius sprendinius, maketavimą ir bendradarbiavimą, kompromisų ieškojimą ir kūrybinį polėkį. Antrąją projekto dieną (lapkričio 14d.) vaikai toliau tęsė svajonių miesto statybas iki 13 val. Vėliau organizatoriai paruošė turbūt didžiausią Lietuvoje maketą viešai ekspozicijai, kuris buvo eksponuojamas lapkričio 15 dieną.

Projekto eiga nuo pat pirmųjų žingsnių (nuo idėjos) buvo fiksuojama projekto facebook paskyroje www.facebook.com/200m2dirbtuveles. Uždaro renginio metu, kai vaikai kurė svajonių miestą, viskas procesas buvo filmuojamas ir fotografuojamas, nes vėliau buvo išleistas 200M2 projekto leidinys. Taip pat šis projektas domina jaunuosius architektus kaip socialinis ir edukacinis tyrimas. Lietuvos mokslo sistema moko vaikus muzikos, meno pažinimo, tačiau žmogaus santykio su jį supančia aplinka, su kuria susiduriama kiekviename žingsnyje mokyklose nemokoma. Tad šio projekto pradžioje ir pabaigoje vaikų buvo klausiami tam tikri su masteliu, aplinka ir žmogumi, transportu ir kt. susiję klausimai, kurie turėtų vaikams padėti geriau orientuotis supančioje aplinkoje, sukelti susidomėjimą ja ir užduoti sau tuos pačius klausimus projektavimo eigoje. Tokia apklausa buvo tikimasi pastebėti, kad vaikai po šio projekto geriau orientuojasi iki tol jiems mažai pažįstamose situacijose. Organizatoriai tikisi, kad projektas gali išaugti į popamokinę vaikų veiklą ir taip ugdyti miestą suprantančius ir galinčius jame aktyviai dalyvauti piliečius.

Komentavimas baigtas.