LAS Kauno skyrius

Agnė Kulbytė. Pilkumos studija

Agnė Kulbytė. Pilkumos studija

Prieš mus atsiveria paskutiniųjų metų (20152019) tapytojos paveikslai ir etiudai, kurių bendras bruožas – pilkuma.

IMG-2510

 

Pasižiūrėjus į šias pilkumas, pamačius, kiek Agnė iš jų išgauna, atrodytų, kad ji tapyba gyvena nuo neatmenamų laikų ir niekur kitur nesidairo. Bet nėra tik taip. Tapybos mokėsi, studijavo dar ne taip seniai – amžių sandūroje:  1997–2003 m. Vilniaus dailės akademijoje, įgijo magistro laipsnį, o 2007 m. – meno licenciato kvalifikacinį laipsnį. Truputį vėliau atsigręžė į filosofiją: 2009–2013 m. Lietuvos kultūros tyrimų institute Vilniuje mokėsi filosofijos krypties doktorantūroje, 2014 m. įgijo humanitarinių mokslų daktaro laipsnį. Tokios ilgos ir kryptingos studijos suteikia patirtį.  

Matyt, toks, ilgai prie visko užsibūnantis žvilgsnis, nebijantis nuobodžiauti, nebijantis tyrinėti mažą pilką grumstelį ir privedė Agnę prie solinės ekspozicijos pavadinimu „Pilkumos studijos“.

Dar daugiau, Agnės pilkuma, kaip ji pati teigia, tai mano dažas ant paletės tai tarsi kokie pirmi taktai, kad galėčiau pradėti dirbti, teikiantys numanomą, bet stabilų vaizdo struktūravimo jutimą, nuo kurio tapydama galiu tolti“. Vadinasi, tai pradžių pradžia, ir Agnė nesibodi užsibūti toje pradžioje, kas kitiems atrodytų kaip menkavertė patirtis, ji neria gilyn kaip į neapčiuopiamą pirminį šaltinį. Ne tik susikoncentravimas į pilką stebina autorės darbuose, bet ir pasirinkta erdvė joms atsiskleisti: Agnė teigia, kad pastaruoju metu ieško specifinių vietų ekspozicijoms, galbūt erdvių, kuriose neįprasta matyti parodas. Štai ir Architektų namai Kaune patraukė ne populiarumu, viešumu, o veikiau atvirkščiai: Agnę sudomino tyla, baltuma, atokumas (be to, tuo metu, kai vaikščiojo po erdvę, ši buvo tuščia ir be žmonių). 

Atrodytų, toks atsitolinimas nuo tradiciškai suprantamų parodinių reikalų gali sutrukdyti atverti duris žiūrovui. Bet, paradoksas – kas nerodoma, tą ypač norima pamatyti, o kur nėra didžiulių efektų, ten greitai neprabėgsi pro šalį, todėl, tikiuosi, kad tapytojos apmąstomą motyvą, procesą ir vaizdo kontempliaciją pajusime ir tie, kurie tarp miesto erdvių ir pojūčių susirasime Agnės „pilkumos studiją“.

Menotyrininkė dr. Kristina Budrytė-Genevičė

 

Komentavimas baigtas.